Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Händer inte så mycket

Av Mia - 17 maj 2011 21:06

Dagarna går sin gilla gång. I lördags var jag och inhandlade lite blommor från Ekenäs Handelsträdgår. Har aldrig sett så myckt pelargoner i hela mitt liv. Och vilka kraftiga sedan! Efter det åkte vi till Vadsbro IP. Flens Brukshundklubb var där och hade uppvisning i lydnad och agility. Kom precis när det var slut   

Lars-Åke var också där och instruerade om boule.


Så mycket träning blir det ju inte än med lilla Greta. Vi kör lite sitt, ligg och fotgående. Har börjat lägga ut lite godis åt henne inomhus så hon får springa runt och leta. Det gillar hon.  Det har även blivit lite "längre" promenader. Men runt sjön får vänta ett par månader.

Hon har även fått sova några nätter utan att vara inlåst i bur. Vilket har gått bra. Hon lägger sig i buren ändå och sover. Men kommer ut och väcker en på morgonen - lite väl tidigt dock.

I söndags var jag i Södertälje och dömde lägre spår. 10 hundar blev tre till slut.

Men två uppflyttningar blev det.


I helgen har vi lydnadstävling på lördagen då skall jag döma klass I och II. Och på söndag är det rapport. Då är jag tävlingsledare på A-station. Skall bli "spännande" första gången för mig.   

Har bara varit med som medjälpare och tagit emot tider tidigare.


Så mycket bilder har det inte blivit bara liten Greta som rusar runt och så lite blommor.


Misse Maja åmar sig. Bäst att passa på när inte Greta är närvarande


Sötnosen Maja


Äppelblom visst är det vackert


Blir nog mycket äpplen i år


Alldeles fullt med blommor


Vackert




Många blommor är det


Ett annat äppelträd med vita blommor


Vita blommor


Fast när man kommer närmare så ser man lite rosa också


Lite Greta i gröngräset


Kommer med bollen i munnen


Snart framme hos matte


Har upptäckt att Greta tycker kattmat är supergott. Kommer till och med när man ropar på henne - även när hon har något i mun.

Fast det visste jag ju sedan tidigare att kattmat är uppskattat av vovvarna   


Ut och letar efter bollen


Där var den!


Kommer i full fart


Kommer nog ända in


Usch vilket oväder det var ikväll blixt och dunder och ösregn.

Greta tittade lite konstigt när det mullrade men sedan brydde hon sig inte. Jag fick dock eld i baken och stängde av datorer.

Så Greta och jag gick ut i köket och tränade lite.


När jag gick in och satte igång datorn igen upptäckte att julblomman blommade


Trodde väl adrig den skulle komma tillbaka


Vackert i maj


Hoppas det blir skapligt väder i morgon så Greta och jag kan ut och promenera lite. Skall även upp till klubben och hjälpa Yvonne med listorna till lydnadstävlingen. Kanske även går med Hasse ut på rapportsträckan om han hann.


Tjingeling   


Mia







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Ovido - Quiz & Flashcards