Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

Spårläggare

Av Mia - 7 maj 2011 20:42

Idag skulle jag vara spårläggare på vårt elitspår.


Kall och dimmig morgon


Dimmornas bro!


Inte en kotte ute


Förbi Skebokvarn gick färden


Hyltinge Kyrka


Hoppas inte dom tävlande fick onda aningar


Bertil, Anita och Micke var på plats när jag kom fram


Johanna får instruktioner av Bertil


Alla spårpinnar på plats


Två stycken spår skulle jag gå och vara mottagare på mitt sista. Klockan 07.00 vad det dags att gå ut. Tog av mig en tröja för man blir ju så varm. Men fy fan vad kallt det var. Och stela fingrar skulle man plocka och dra ner snitslar. Kom ihåg än en gång varför vi ska göra snitslar på klädnypor.

När jag kom i mål var jag väl i alla fall lite varmare.

Åkte ganska omgående till nästa spår. Där fikat skulle finnas också. Att man blir så hungrig i skogen   Nåväl fikat var inte där ännu. Så jag hann gå mitt nästa spår också innan det var på plats. Spårmarkerna vi var vid är nya marker för oss och jag hade inte snitslat mina spår utan det var gjort av två med Gps och som kunde läsa kartor. Hoppas kunna göra det själv till nästa år. Måste säga att det var jättefina spår och dom tävlande som jag pratade med tyckte det samma.

Stannade kvar på fikaplatsen tills det var dags att åka hem.


Så fotar man lite medans man väntar


Domare Manfred väntar på att det är dags för spår sju att gå ut


Ola likaså


Jan-Ola tävlande, Anja mottagare, Lilian spårläggare och Anders kört ut tävlande


Sjuans upptagsruta


En glad tävlande som hittat slutet och sju apporter


När alla kommit ut från sina spår åkte jag hem till Lars-Åke. Vi satt på terrassen ett tag innan vi gick en promenad till slottet. Det var Svenska Corvetteklubben på besök.

Det är bara att välja



  


    


 


  


  


  


  


  


  


  


  

Men vem vill ha en korvett?


Lite penseér vid slottet.


Efter det gick vi till Prinsen Araber och hälsade på Ella och Tommy. Greta fick leka lite med deras Maja. Majas mamma hittades vid landsvägen vid Valla. Omhändertogs av polisen och på morgonen hade hon fött åtta (tror jag) valpar. Vilka idioter det finns!!   Som kan lämna en hund så där.


Ligger och väntar på Maja


Mattes sötnos


Liten tuva.....


Har dig i ett järngrepp


Ombytta roller


Ta mig om du kan!


Bita i benen är roligt


Fina Maja!


Tommy och Maja


Nu tar jag dig!


Nackgrepp!


Oj vad stor du är


Hjäälp!!


Greta och husse på promenad


Fina Greta!


Undra vad husse gör? Eller vem är det?


Usch, fy fan vad läskig du är.


Raggen syns inte riktigt.


När vi kom tillbaka hem satte vi oss på terassen igen och njöt av det fina vädret.

Men gud så trött man blev.


Tur det inte finns ljud till bloggen ;-)


Greta njuter på terassen


Corvetterna åker hem


Misse Maja fick komma ut lite också


Det är lite otäckt, men samtidigt spännande


Greta busar med husse


Nu är Greta trött också


Jobbigt att vara med matte hela dagen och sedan promenera också


I morgon får man sova en timme längre än idag. Skall upp och och döma högre spår hemma. Ska bli roligt.

Nu blir det sängen.


Tjingeling   


Mia















 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

7 maj 2011 21:45

Vad kul att dom tävlande gillade era nya spårmarker :) Lycka till i morgon nu.

Söt hon var lilla Maja :) Fattar inte att man kan ta sitt ansvar för en dräktig tik :( Tur polisen han hitta henne innan hon födde sina valpar ute.

Ja du, nog ser du allt bra trött ut.....

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Ovido - Quiz & Flashcards